טיפים

המדריך המלא: איך להחליף ברז מטבח

להחליף ברז לא שונה מהחלפת כל מוצר אחר, אפשר לעשות את זה לבד! במדריך זה תלמדו על החלפה שוטפת של ברזים.

כאשר ברז למטבח מטפטפף והצינורות שמתחת לכיור מתחילים לדלוף עד שנוצרת שלולית כנראה שלא הייתם מחליפים. יש פחד מהחלפת ברזים! אני רוצה לנפץ סטיגמה — להחליף ברז כיור או ברז קיר לא שונה מלהחליף כל מוצר אחר. לפעמים אפשר לעשות אותו לבד או להזמין אינסטילטור. במדריך זה תלמדו על החלפה שוטפת של ברזים.

הברזים תופסים מקום מרכזי בבית שלנו והם בשימוש יום יומי, ועדיין רובנו לא משקיעים בהם הרבה מחשבה, כי הם מוצרים יחסית פשוטים שאין בהם תחכום טכנולוגי שקיים במוצרים אחרים. ולכן, נפנה להחליף ברז רק שהוא לא מתפקד, כדי להמנע מראש, חשוב לבחור ברז טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן.

אספתי עבורכם המלצות לברזים הטובים ביותר.

הכירו את סוגי הברזים

בכיורים בישראל מותקנים שני סוגים עיקריים של ברזים — ברז סוללה שמחובר לקיר וברז פרח שמותקן על השיש.

את ברזי הסוללה נמצא בדרך כלל בבתים ישנים יותר או בחדרי אמבטיה, ומכיוון שהם מחוברים ישירות לצנרת, הטיפול בהם או ההחלפה שלהם קלה יחסית. בשונה מכך, ברז פרח מחובר למערכת המים דרך צינורות גמישים מתחת לכיור, והעיסוק בו מסובך יותר. הצינורות הגמישים של ברז הפרח מתחברים אל הצנרת דרך מעין מתאם שנקרא ברז ניל, וגם הוא סוג של ברז שנצטרך להחליף מדי פעם.

החלפת ברז קיר (או כמו שאתם מכירים אותו כברז סוללה)

כאשר יש נזילה או חלודה בגוף הברז או נזילה מפית הברז, כנראה שברז הסוללה כבר סיים את תפקידו ויש להחליפו. יש מקרים שאפשר לחזק את פיית הברז אך לרוב הגומיות שנמצאות בתוך פיית הברז שאמורות לאטום אותו התייבשו וצריך להחליף את הפייה עצמה, רוב הסיכויים שכבר לא מוכרים אותו לבד ויש צורך להחליף את הברז כולו.

איך מחליפים ברז סוללה?

אם אתם בעלי ידיים טובות ויש לכם מפתח שוודי, החלפת ברז סוללה תהיה עבודה פשוטה.

  1. סגרו את ברז המים הראשי (השיבר)
  2. תרססו קצת שמן WD-40 על חיבורי הברז לפני תחילת העבודה (אופציונלי)
  3. בעזרת המפתח שוודי שחררו החוצה את האומים של הברז בהדרגה, קצת מידית ימין וקצת מידית שמאל ולחזור על הפעולה
  4. שחררו את כיסויי הצלחת של הצנרת (רוזטות למקצוענים שבנינו)
  5. הבריזו את הכיסויים החדשים
  6. חשוב: תפתחו את המים ותתנו לכל הלכלוך לצאת, כאשר המים שיוצאים כבר נקיים תוכלו להרכיב את הברז ואז לחזק את אומים של הברז

יש מקרים שבזמן התיקון תגלו שהצינורות הקצרים שמחברים בין הברז לצנרת (״למדים״) חלודים או שבורים, במקרה זה יש להחליף למדים חדשים הנמצאים בתוך הערכה של הברז.

החלפת ברז מטבח (ברז פרח על הכיור)

ברוב המקרים שתצטרכו להחליף ברז פרח חדש כתוצאה מנזילה מגוף הברז, וסיבות נוספות שיכולות להיות שהצינורות המאריכים נוזלים או חולדים, במצב כזה יש צורך לפתוח את כל חיבורי הברז ולהוציא מהשיש.

סיבה נוספת להחלפת ברז לכיור אמבטיה היא נזילה מידית הברז, שמעיד על מנגנון ברז לא תקין.

איך מחליפים ברז פרח?

החלפה של ברז פרח הוא עניין קל יותר, רוב הברזים של היום מהודקים לשיש באופן ידני ללא צורך בכלי עבודה.

  1. סוגרים את ברזי הניל שמתחת לכיור
  2. מנתקים את הצינורות המאריכים
  3. מפרקים את האום שמצמיד את הברז לכיור
  4. שולפים את הברז הישן החוצה
  5. מחברים את הצינורות המאריכים של הברז החדש לברזי הניל
  6. מקבעים את הברז במקום

במידה ופתחתם את המים והכל עובד, תתחדשו!

איך נמנע תקלות בברזים?

הבעיה הנפוצה ביותר בארצנו היא האבנית. היא אחד הגורמים המרכזיים לתקלות ברזים כשיש ריבוי אבנית, ההמלצה שלי היא לקנות מסנן אבנית.

כדי לשמור על הפעולה התקינה של הברז, מומלץ לנקות אותו באופן שוטף (המלצתי לפעם בחודש) כדי שלא תיגרם הצטברות של אבנית, חשוב מאוד לא להשתמש בחומרי ניקוי שמכילים כוהל, אקונומיקה או חומצה, הם יכולים לפגוע בציפוי של הברז שעלול לגרום לבעיות במנגנון הברז.

יש לשים לב אם משטח הכיור באמבטיה לא ישר לגמרי, וכאשר אתם משתמשים בו המים חודרים אל מתחת לכיור דרך הפתח שיוצא הברז, הנוזלים מגיעים אל הצינורות הגמישים וגורמים לחלודה. אם אתם מזהים רטיבות מתחת לכיור, ההמלצה שלי היא להחליף גומיה בתושבת בין הברז לשיש ורצוי למרוח מעט סיליקון על הפתח שממנו הברז יוצא.

קבלו עדכונים מבאו. הרשמו ממש כאן.

על שליחת טופס זה אני מסכים לתקנון ולמדיניות הפרטיות של אתר בסט דיל שופ ועל קבלת תוכן פרסומי עד לביטול.